Prijava | Registracija
Putovanje oko sveta atmosphere graphic
Putovanje oko sveta moon and sun graphic
Putovanje oko sveta earth graphic
Putovanje oko sveta atmosphere graphic
Putovanje oko sveta moon and sun graphic
Putovanje oko sveta earth graphic

ČESTO POSTAVLJANA PITANJA

Koliko unapred mogu da rezervišem ili kupim kartu?
Možete da rezervišete let do 330 dana unapred.

Kako se rezerviše grupa?
Grupom se smatra devet i više putnika i za grupna putovanja morate direktno da pozovete aviokompaniju.

Da li mogu da kupim kartu na dan putovanja?
Da, generalno su karte na raspolaganju istog dana, ali to zavisi od raspoloživosti mesta na avionu.

Kada je najbolje vreme da se kupi avio karta?
Kupovina avio karata dosta unapred, svakako osigurava da ćete kartu dobiti po dobroj ceni. Sa druge strane, nije dobra ideja da kupite kartu pre nego što ste kompletno isplanirali vaše putovanje i potvrdili datume, jer većina aviokompanija naplaćuje izmene avio karata. Takođe, pri kupovini karte bitan je dan kada letite. Obično su karte povoljnije radnim danima. Petkom i subotom su obično skuplje u odnosu na utorak ili sredu. Imajte na umu da je raspoloživost takođe faktor koji utiče na cenu, tako da uvek proverite jedan dan pre i posle traženog datuma, naravno ukoliko datum ne mora da bude fiksni. Zatim, avio karte imaju i sezonske cene. Tarife će se povećati kada je visoka sezona, kada ljudi više putuju (npr. tokom leta, praznika). Aviokompanije stalno ažuriraju cene karata tokom dana, ali većina njih obično postavlja nove cene posle ponoći. Kako dan odmiče tako i karte postaju skuplje, jer su se one jeftinije prodale.

Zašto aviokompanije toliko menjaju cene?
Odgovor je jednostavan; ponuda i potražnja. Aviokompanije imaju svoju formulu za tarife. Aviokompanije postavljaju različite tarifne nivoe raspoređene u različite klase, koje su skrivene od kupaca. Zatim odlučuju koliko mesta može da se proda u svakoj klasi i na svakom letu.

Koji su najjeftiniji dani u nedelji za letenje?
Obično radni dani imaju bolje cene karata. Petkom i subotom karte su obično skuplje u odnosu na utorak ili sredu. Imajte u vidu da se sve cene karata zasnivaju na raspoloživosti, tako da je uvek bolje da proverite jedan dan pre i posle traženog datuma. Kupovina unapred je takođe važna; što ranije kupite kartu, to će cena biti povoljnija. Što se bliži datum polaska, to će cene avio karata biti skuplje. Isto tako dobro isplanirajte putovanje, jer u slučaju bilo kakve promene, aviokompanije će vam naplatiti te izmene.

Da li aviokompanije imaju popuste za seniore?
Iako sve aviokompanije ne nude popuste za seniore, postoji nekoliko njih koje nude. Obično starosna granica može da varira u zavisnosti od aviokompanije. Putnici stari od 55 do 65 godina mogu od pojedinih aviokompanija dobiti popust, mada možete naći da cena karte sa popustom za seniore košta isto koliko i obična karta koja je u slobodnoj prodaji.

Da li aviokompanije imaju popust za studente?
U većini slučajeva ne, ali možete naći neke aviokompanije koje u svojim promocijama nude studentima popust.

Kako mogu da putujem sa kućnim ljubimcem?
Postoji nekoliko načina da putujete sa svojim kućnim ljubimcem. Neke aviokompanije će omogućiti putnicima da unesu kućnog ljubimca u kabinu, kao što su mali pas ili mačka. Svaka aviokompanija ograničava broj ljubimaca u avionu, tako da ukoliko želite da putujete sa kućnim ljubimcem, što pre obavestite aviokompaniju, jer su onda šanse da putujete sa svojim ljubimcem veće. Ako je vaš ljubimac veći od onog koji je dozvoljen da bude u kabini sa vama, u tom slučaju ljubimac mora da putuje u prtljažnom delu aviona. Ove usluge se naplaćuju, a za detaljne informacije kontaktirajte aviokompaniju sa kojom putujete.

Da li pas ili mačka mogu da putuju sa mnom u kabini?
Većina aviokompanija će omogućiti da mali kućni ljubimci putuju u kabini. Aviokomapnije imaju precizne granice za težinu i samo određeni broj kućnih ljubimaca dozvoljen je na svakom letu. Većina aviokompanija postavlja ograničenje o broju kućnih ljubimaca koji je dozvoljen u kabini, tako da proverite kod aviokompanije pre nego što rezervišete kartu. Pitajte aviokompaniju za pravila putovanja sa kućnim ljubimcem, preporučene dimenzije kaveza za transport, kao i vrste kućnih ljubimaca koje aviokompanija dozvoljava u kabini. Ukoliko je vaš kućni ljubimac veća životinja, kompanija može da odluči da bude u prtljažnom delu aviona. Tada, prilikom ulaska u avion, napomenite kabinskom osoblju da je u prtljažniku vaš ljubimac, kako biste bili sigurni da će grejanje biti uključeno. Za putovanje avionom sa vašim kućnim ljubimcem imajte na umu da:
  • Ljubimac treba da bude najmanje osam nedelja star i potpuno odvojen od majke.
  • Ljubimac ne može biti bolestan ili nasilan.
  • Prema stavovima mnogih veterinara, kao i većine aviokompanija, kućni ljubimac ne bi trebalo da bude pod sedativima prilikom putovanja avionom. Ali, svakako se posavetujte sa vašim veterinarom, jer on ipak najbolje poznaje vašeg ljubimca.
  • Ljubimac treba da ima sve neophodne zdravstvene sertifikate i dokumentaciju. Kavez za transport mora da zadovolji standarde aviokompanija i da bude dovoljno velik za ljubimca, tako da može udobno da legne, da se okrene i da slobodno stoji. Označite kavez sa "živa životinja - ova strana gore" i ostavite vaše ime, adresu i broj telefona gde živite u slučaju de se izgubi, kao i ime, adresu i broj telefona vašeg odredišta. Za detaljne informacije kontaktirajte aviokompaniju sa kojom putujete.
  • Vašem ljubimcu će sigurno biti udobnije ako u kavez stavite njegov peškir, ćebe ili omiljenu igračku.
  • Rezervišite let bez presedanja.
  • Nemojte hraniti vašeg ljubimca neposredno pred putovanje, zbog mogućih problema sa stomakom u toku leta. Zakačite u kavez posudu za vodu i ubacite nekoliko kockica leda.
  • Na aerodrom dođite tri sata ranije

Kolika je cena karte za bebu (infanta)?
Međunarodne tarife za bebe su oko 10% od cene za odraslog, plus cena za iste poreze i takse koje plaćaju odrasli. Infantom se smatraju sva deca do druge godine starosti.

Da li dete može da putuje samo, bez pratnje?
Svaka aviokompanija ima svoja pravila u vezi putovanja maloletnih lica bez pratnje i mi preporučujemo da pozovete aviokompaniju sa kojom planirate da dete putuje. Ali, generalno postoji nekoliko opštih pravila, kojih se drže skoro sve aviokompanije. Plan o dolasku na aerodrom najmanje 30 minuta do jednog sata ranije nego što bi normalno došli, jer na avio šalteru morate popuniti formular za maloletna lica bez pratnje. Takođe će vas pitati za imena odraslih koji će sačekati vaše dete na odredištu i ime onog ko će morati da pokaže ličnu kartu ili neki drugi identifikacioni dokument, pre nego što preuzmu dete. Mnoge aviokompanije naplaćuju naknadu za ovu uslugu. Ova naknada nije deo cene karte i mora biti plaćena na šalteru pre nego što će se izdati bording karta. Pored toga svaka aviokompanija ima sopstvenu starosnu granicu za maloletna lica bez pratnje, pa je važno da i to proverite. Uglavnom su to deca do 15 godina.

Koja je razlika između direktnih i non-stop letova?
Non-stop letovi nemaju nikakvu pauzu. Ne sleće ni u jedan drugi grad, jednostavno vas vodi do odredišta u jednom letu. Može bukvalno da se definiše kao "nema zaustavljanja". Direktni letovi su drugačiji. Ovde postoje dodatna sletanja, kako bi neki putnici mogli da izađu, a drugi pak da uđu. Na većini direktnih letova, osim ako drugačije nije naznačeno, ne morate da napuštate avion dok ne stignete na odredište. Čak i ako neki letovi zahtevaju promenu aviona, a to će vam biti naznačeno, to se zove direktan let, jer svi letovi dele isti broj leta. Iako nije uobičajeno da imaju više od jednog zaustavljanja, neki direktni letovi će imati dva ili više, pa se dobro informišite o broju zaustavljanja pre nego što rezervišete kartu.

Da li mogu da refundiram otkazanu avio kartu?
Obično ne. Jedino u sličaju da ste kupili kartu sa tarifom koja može da se refundira, onda imate pravo da vam se vrati novac, s tim da će vam se odbiti penali koji važe za tu tarifu. Ako je vaš let otkazan zbog nevremena ili promene rasporeda letenja, obratite se aviokompaniji, jer se tada vrši povraćaj novca.

Da li mogu da refundiram kartu ako se razbolim i imam izveštaj lekara?
U većini slučajeva ne. Aviokompanije imaju veoma stroga pravila u vezi karata i ograničenja šta putnik može da učini. Ako ste kupili kartu bez mogućnosti refundacije, kompanija će se čvrsto držati svoje politike o nepovratnoj tarifi. U nekim slučajevima aviokompanije će napraviti izuzetak i refundirati kartu zbog ozbiljnih medicinskih razloga, ali to je samo od slučaja do slučaja. Aviokompanije će zahtevati neku vrstu izveštaja vašeg lekara. Za ovakva pitanja uvek morate kontaktirati direktno aviokompaniju i raspitati se o mogućnosti povraćaja novca.

Koliko košta promena avio karte?
To umnogome zavisi od aviokompanije od koje ste kupili kartu. Aviokompanije imaju kaznene naknade za promene na kartama, koje mogu da variraju od 75$ do 300$. Pored kaznene naknade, naplatiće vam i razliku u ceni između stare i nove karte. To znači da ukoliko ste kupili kartu tri meseca pre putovanja, a zovete da promenite kartu dan pred put, moraćete dosta da doplatite, jer vi tada u suštini kupujete kartu po ceni preostalih, skupljih karata. Dakle, nekada se više isplati da kupite novu kartu nego da pravite bilo kakve promene na onoj koju već imate.

Kako ću znati ukoliko dođe do promena u rasporedu letenja?
O promeni rasporeda može vas obavestiti agencija od koje ste kupili kartu ili aviokompanija, a putem elektronske pošte (email) ili telefonskim pozivom. Prilikom rezervisanja leta nekoliko nedelja ili meseci unapred, vaš let bi mogao da se promeni. Kako biste izbegli bilo kakve neprijatnosti, proverite vreme vašeg leta barem tri dana pre polaska.

Koje klase postoje na letu?
Aviokompanije tradicionalno imaju tri klase; prvu klasu, biznis klasu i ekonomsku klasu. Prva klasa je generalno najskuplja i nudi najkomforniji smeštaj za putovanje. Biznis klasa je visokog kvaliteta i tradicionalno ovom klasom lete poslovni putnici. Premijum ekonomska je malo bolja ekonomska klasa i ima više prostora između sedišta, a sedišta mogu, ali ne moraju biti šira od onih u običnoj ekonomskoj klasi. Ekonomska klasa nudi osnovni smeštaj i najčešće ovom klasom putuju turisti.

Kada novorođenče može da putuje avionom?
Novorođenčad mogu putovati sa dve nedelje starosti, a u nekim slučajevima čak i ranije. Postoji izvestan broj rizika za dovođenje novorođenčeta u avion i zato je najbolje da proverite sa svojim lekarom da li je vaša novorođena beba dovoljno zdrava da može da putuje avionom.

Da li mogu da ponesem šminku u avion?
Šminka podleže istim restrikcijama kao gel, tečnosti i neke druge supstance. Ako nosite maskaru, sjaj za usne ili neku drugu kozmetiku u obliku tečnosti ili gela, moraćete sve da stavite u plastičnu kesu od 100ml ili manje. Karmin, puderi, karmini i drugi kozmetički proizvodi u čvrstom stanju ne podležu pravilima i mogu se nositi u ručnom prtljagu bez ograničenja.

Da li mogu da koristim laptop u avionu?
Da, posle poletanja i pre sletanja. Pilot će obavestiti putnike kada je bezbedno da uključe elektronske uređaje.

Koje veličine i težine može da bude ručni prtljag?
Obično su dimeznije ručnog prtljaga 55x40x20cm, a težina može biti do 10kg. Svakako uvek kontaktirajte aviokompaniju sa kojom putujete i saznajte šta su oni propisali.

Mogu li da unesem bilo kakvu tečnost u avion?
Da, ali je dozvoljena količina tečnosti do 100ml.

Koja aviokompanija ima najbolje obroke na letu?
Putujete 6 sati, gladni ste... Da li da jedete hranu iz aviona, da li da ponesete svoju ili možda da gladujete? Hrana iz aviona je uvek bila poznata kao ne baš sasvim privlačna i ukusna. Mnoge aviokompanije još uvek imaju isti problem. Ali, međunarodni prevoznici poput "Singapore Airlines", "Turkish Airlines", "Emirates", "Air France", "British Airways", "Virgin Atlantic" i drugi, pružaju neke od najboljih obroka u avionu.

Kako da pronađem svoj Terminal i izlaz (Gate)?
S obzirom da veliki aerodromi sa više terminala u mnogim slučajevima imaju unapred određene oblasti namenjene aviokompanijama, obično na internetu možete naći mapu koja pokazuje gde je terminal određene aviokompanije. Informacija za izlaz (Gate) nije na raspolaganju do samog dana putovanja i do vašeg leta može da se promeni nekoliko puta. U zavisnosti od toga kako dan prolazi, izlaz za ukrcavanje može se menjati tako da olakša protok saobraćaja ili druge neočekivane promene. Informacija za izlaz (Gate) se obično dobija prilikom čekiranja (check-in) putem interneta ili na aerodromu.

Šta je elektronska karta (e-ticket)?
Elektronska karta je sačuvana u kompjuterskom sistemu aviokompanija, umesto da bude fizički odštampana. Sa elektronskim kartama više ne morate da brinete o gubitku karte ili o tome da je nosite sa vama na put. Karta je uvek u sistemu aviokompanije. Dovoljno je da na aerodromu pokažete vaš pasoš prilikom "check-in" i pronaći će vas u kompjuteru. Ali, uvek je dobro imati sa sobom štampanu potvrdu, jer se na njoj nalaze i sve informacije vezane za vaš let.

 

Marketing | Mapa sajta
Putovanje oko Sveta © 2017 ~ Sva prava zadržana ~ Uslovi i pravila korišćenja